ulrikahederberg

Steg 7 i att skapa din webbkurs

Steg 7 i att skapa din webbkurs

Steg 7 i att skapa din webbkurs

Förhoppningsvis har du redan innan din kurs är klar börjat att marknadsföra den. Ja, du hörde rätt! Skapa intresse redan innan och låt dem som är intresserade anmäla sig till att bli testperson för din första betaversion av kursen. 

Varför jag rekommenderar dig att ta in testpersoner är för att testa din kurs och låta de vara med att samskapa kursen utifrån deras behov (du har en grovskiss klar av kursen med de hjälper dig att få till detaljerna).

Testpersonerna får gå webbkursen till ett förmånligare pris som tack för att de ger återkoppling genom att svara på frågor du skickar ut. De brukar bli de bästa av ambassadörer då ni får en nära kontakt. De hjälper dig att få kursen att bli riktigt bra och kan ge dig feed back om hur värdefull kursen faktiskt blev (eller om något behöver förändras) och som du sedan kan använda dig av som referenser i din kommande marknadsföring. 

En annan fördel

En annan fördel är att det lättar på din press att kursen ska vara perfekt från start. Du vet att det är en win win för er båda och att de är 100 % införstådda i att de är testpersoner. Om du är en person som har höga krav på dig själv med både en inre perfektionist, en inre kontrollant och en inre kritiker så rekommenderar jag dig att ta in testpersoner för att lätta på trycket. Dock behöver du inte göra det om du säljer en billigare kurs runt tusenlappen. 

Har du några frågor runt det här med testpersoner och att de ska samskapa kursen med dig?

Ha en fin dag!
Ulrika Hederberg

(I kursen ”Planera och skapa din webbkurs” i Soulbizz Academy© får du lära dig mer om testpersoner och hur du följer upp dem med utvärderingsfrågor)

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Bloggarkiv

Länkar

-

Etikettmoln