ulrikahederberg

Steg 3 i att skapa din webbkurs (fortsättning)

Steg 3 i att skapa din webbkurs

Steg 3 i att skapa din webbkurs

Är att ta kontakt och djupdyka i din kund som jag rekommenderar att du gör i två steg. Först genom kundundersökningar via frågeformulär och sedan personliga djupintervjuer med några utvalda drömkunder från kundundersökningen.

Viktigt i din sökning efter din drömkund som ska svara på frågorna är att du är tydlig med VEM du vänder dig till och inom VILKET OMRÅDE. Var generell inom ditt område så du inte styr din kunds svar.

Exempelvis om du har området Utmattning och vänder dig till högkänsliga kvinnor då skulle du kunna skriva ett inlägg på Facebook eller Instagram såhär och lägga med din länk till frågeformuläret:

"Är du en högkänslig kvinna som är eller har varit utmattad? Jag skulle gärna vilja ställa några frågor till dig för att kunna ta fram en tjänst som hjälper personer i din situation. Klicka på länken för att komma till frågorna. Som tack för att du svarar på undersökningen…."

Du har fått med din DRÖMKUND och DITT OMRÅDE och du kan ge någon gåva som tack. Det kan vara allt från att de blir de första som får ta del av erbjudandet till att du ger bort en gratisprodukt ex. en meditation.

Hur skulle din söktext se ut? Skriv här i en kommentar så kan jag ge dig återkoppling.

Ha en fin dag!
Ulrika Hederberg

(I kursen ”Identifiera & Attrahera din drömkund” i Soulbizz Academy© får du lära dig exakt hur du skapar ett frågeformulär och du får även frågor att kopiera till din kundundersökning)

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Bloggarkiv

Länkar

-

Etikettmoln