ulrikahederberg

Varför är det viktigt att känna sin drömkund utan och innan? 

Varför är det viktigt att känna din drömkund?
Varför är det viktigt att känna din drömkund?

Varför är det viktigt att känna din drömkund?

Jo, för om du inte vet vem din drömkund är, hur ska du då veta vem du ska ställa frågor till och ta fram lösningar till i ditt företag (din affärsidé)?

Hur ska du veta VAD du ska kommunicera för att träffa rakt in i hjärtat på din drömkund?

Hur ska du kunna marknadsföra dig om du inte vet vart din drömkund finns på ex. sociala medier?

Det går inte eller hur, smärtsamt men sant.

Och till dig som vet vem din drömkund är

Är bilden av din drömkund så specifik så att du kan se en person stå framför dig som du vet ALLT om? Eller om du vill vända dig till företag, kan du se vilket företag du skulle vilja arbeta med?

Din drömkund ska ge dig ENERGI

Du ska älska att umgås med dina kunder/klienter/kursdeltagare. Du ska längta efter att få hänga med dem. Gör du det?

Vi är många som har börjat vårt företagande med att ha en kund som vi vet att vi kan hjälpa, men som inte nödvändigtvis ger oss energi utan kanske tvärtom. Du kanske börjar bli irritera på din kund, bli frustrerad att din kund inte förstår det du erbjuder, du är trött efter möten med din kund etc.

Det kommer inte att hålla i längden

Du kommer tycka att företagandet blir jobbigt och det blir en kamp. Det är oftast Prestationsprinsessan som sätter dig i de här situationerna. För hon tänker bara hård ”business” som ska ge snabba resultat men vilket det tyvärr inte gör. För om ditt hjärta inte är med dig så håller det inte i längden. När du låter ditt hjärta vara med i dina beslut så når du framgång och det kommer att kännas mycket roligare och lättare att driva ditt företag.

Så en viktig fråga du behöver ställa dig:

Ger den här personen (företaget) mig ENERGI, älskar jag att jobba med den här personen (företaget)? Vad får du för svar? Dela gärna med dig i en kommentar om vem din drömkund är.

Bästa hälsningar
Ulrika

Vill du få hjälp att identifiera din drömkund klicka HÄR.

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Bloggarkiv

Länkar

-

Etikettmoln