ulrikahederberg

Prestationsprinsessan Jennys kritiker

prestationsprinsessa

Jennys kritiker

Jenny har en stark inre kritiker, en inre kritisk dialog. Den trycker ofta ner hennes prestationer så att hon sällan känner sig nöjd.

Hon höll i ett event på arbetet här om veckan och fick i går tillbaka utvärderingarna från eventet. Majoriteten (90 av 100) tyckte eventet hade varit bra arrangerat och att Jenny hade gjort ett fantastiskt arbete. Men ett fåtal (10 av 100) var inte helt nöjda. Men det var verkligen bara smådetaljer som de anmärkte på, i det stora hela var det bra. 

Men det var de 10 personer som inte var nöjda som Jenny la sin fokus på. Hon kände sig misslyckad och tyckte hon borde ha kunnat göra eventet ännu bättre. Hon slog på sig själv för att ha missat de detaljer som de klagade på, visst borde hon ha tänkt på dem.

Prestationsprinsessan är sällan nöjd

Prestationsprinsessan är sällan nöjd och har ofta en stark inre kritisk dialog. Trots att hon kanske vinner en tävling så svarar hon att hon kunde ha presterat bättre. Får hon fina komplimanger för något så kan hon sällan ta emot dem utan skämtar bort det lite generat. 

Hur är det för dig? Lägger du din fokus på det positiva eller fastnar du vid kritiken? Kan du ta emot en komplimang och verkligen låta den få komma in i ditt hjärta? Dela gärna med dig.

Bästa hälsningar
Ulrika

Nu är det en vecka kvar att kunna komma med i pilotgruppen i webbkursen om Prestationsprinsessan. Är du intresserad KLICKA HÄR.

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

-

Etikettmoln